Ako sa o ponúkanom produkte či službe ľudia dozvedia?

Jednoducho povedané – každá firma potrebuje k svojmu chodu a fungovaniu určitý zisk, ktorý nám produkujú zákazníci. Tak teda prečo je marketing dôležitý? Za ziskom a tým spojenou úspešnosťou firmy stojí marketing. Väčšina si myslí, že ich produkt či služba je kvalitná a perfektná. Avšak, ako sa o tom ľudia dozvedia?

Kľúčom sú ľudia, respektíve zákazníci. Čo s dokonalým produktom, ak o ňom nikto nevie?

Každá „značka“ si potrebuje budovať dobré meno, vierohodnosť, reputáciu či hodnotu produktu/služby. Marketing by mal byť prirodzenou súčasťou každého biznisu, niektorí o ňom dokonca hovoria ako o „srdci firmy“. Určite by ste po ňom nemali siahať len v prípade, ak vám už “horí pod zadkom”.

S príchodom novodobých technológií prichádzajú aj úplne iné príležitosti, ktoré otvárajú dvere novým možnostiam vo svete online marketingu.

Dnes to už nie je len o plagátoch, letákoch a billboardoch, ktoré nájdeme pri cestách. Jednou z najväčších výhod online marketingu (v porovnaní s offline marketingom) je väčšie cielenie na publikum a lacná propagácia (reklama).

Web – online kamenná predajňa

Veď čo sa v dnešnej dobe už nedá predávať prostredníctvom internetu?

Predstavte si webovú stránku ako tradičnú predajňu plne zariadenú poličkami a regálmi. Dizajn, prehľadnosť a “poriadok” v tomto prípade naberajú na dôležitosti rovnako, ako v reálnom obchode. Platí základné pravidlo: len nech sa nám zákazník nestratí!

V minulosti stáli ľudia na námestiach, v blízkosti obchodných domov a mechanicky rozdávali letáky. Jeden za druhým. Ich cieľom bolo informovať o firme – produkte a do predajne ľudí doslova nahnať. Cieľ sa v dnešnej dobe vlastne ani veľmi nelíši.

Poďte všetci do predajne! Kľudne aj v pyžame a z pohodlia domova!

Táto online kamenná predajňa zákazníka o produktoch či službách informuje a zároveň ich aj ponúka. Rovnaká stratégia. Ako ich tam však dostať?

Rozdávať letáky v obchodných centrách?

Nie nechcem, mám peniaze a chcem ich využiť v súvislosti s propagáciou vlastného produktu.

  1. Vyberiem si reklamu prostredníctvom bilboardu, ktorý umiestnim v blízkosti frekventovanej cesty. Miniem na to 450 eur. Počkám určitý čas a budem čakať, či sa za ten “určitý čas” zvýši predaj môjho produktu. Ako dokážem správne formulovať text reklamy, keď je potrebné osloviť vlastne každého, kto bilboard zahliadne?

Čo keď …

  1. …si vyberiem reklamu prostredníctvom sociálnej siete Facebook. Zadefinujem si cieľovú skupinu, stačí napríklad pohlavie, vek, región. Samozrejme, špecifikujem to čo najpresnejšie.

Nezvolím mužov vo veku 18 – 65 rokov na celom Slovensku, ale mužov vo veku 20 – 30 rokov v rámci mesta Košice. Oslovím tak konkrétne publikum za približne 20 eur. Počkám “určitý čas” a ZRAZU prichádzam k reálnym merateľným výsledkom. Dokonca dokážem použiť aj vhodný reklamný text, keďže viem, komu sa prihováram.

Otázka znie: Chcem minúť menej a efektívne cieliť svoj produkt alebo chcem minúť vyše 20-krát viac a osloviť vlastne ani neviem koho?

Ak sa ešte stále pýtate prečo je marketing dôležitý, poďme ďalej.

Zákazníka som úspešne dostal na svoju webovú stránku. On tam však stále niečo hľadá a hľadá. Verte, ak je váš produkt dokonalý a naozaj kvalitný, stále to nestačí. Zákazník o tom musí byť naozaj presvedčený.

Ukážte, že ste v danej oblasti odborníkom alebo internetový denník alebo prečo je marketing dôležitý

Slovo BLOG vzniklo ako skratka od slov web + log a vo svojej podstate znamená denník na internetovej stránke alebo internetový denník.

Práve blogy sú jedinečnou možnosťou ako ľuďom ukázať kvalitu produktu či služby. Že ste odborníkmi? Presvedčte ich o tom. Píšte, píšte a ešte raz píšte. Kamenná predajňa (áno, aj tá naša online) má informovať. Blog je zdroj informácií.

Ak si na niečo také netrúfate sami, zožeňte si človeka, ktorý je kreatívny a s ktorým budete na “jednej myšlienkovej vlne”. Komunikujte s ľuďmi, utvrdzujte ich v tom, že viete, čo robíte. Vzdelávajte ich, pomáhajte im, riešte ich problémy. Ľudia sa v nich musia nájsť.

Len tak si povedia “áno, kupujem a dokonca sa aj vrátim”.

Pri písaní blogu sa vždy vžite do kože druhej strany – čitateľa. Text dynamicky čleňte, nie je nič horšie ako veľká kopa textu, ktorá pôsobí nudne a chaoticky. Pozor na gramatickú korektnosť, štylizáciu viet a vhodný výber slov.

Všetko čo napíšete po sebe aj skontrolujte. Myšlienky sú často vrtké a vedia narobiť pekný chaos. Najmä v prípade ak zistíte, že ste veľkým obľúbencom slov že, či, a, napríklad, však, ktoré nachádzate v každej druhej vete. Prečítajte si 10 tipov pri písaní blogov alebo content marketingu.

Prečo je marketing dôležitý? Kľúčom sú kľúčové slová

Facebook nie je jediná možnosť, prostredníctvom ktorej dokážete efektívne propagovať. Reklamu si viete za nízke základy nastaviť aj prostredníctvom Google AdWords.

Prečítaje si v článku, prečo je marketing dôležitý v náplni práce asistentky.

Stratégia 3 písmen – SEO

V tejto chvíli sa opäť dotkneme našich spomínaných internetových denníkov – blogov. Ak ľuďom ponúknete obsah, ktorý hľadajú, Google vás za to odmení. Hlavná cena je vyššia pozícia webu v rámci Google.

Optimalizácia SEO znamená vylaďovanie slov. Funguje to ako hra. Ak je obsah relevantný, vyhrávate.

Všetkému predchádza analýza kľúčových slov, a teda to, čo ľudia vyhľadávajú a na druhej strane to, čo súvisí s tématikou článkov. Spoločný menovateľ by mali byť kľúčové slová, ktoré sa nachádzajú na strane jednej aj druhej.

Kam so slovíčkami? Jednoznačne do úvodného odseku, po texte ich rozhoďte rovnomerne a v závere opäť. Nezabúdajte ani na nadpis, ktorý zároveň podáva prvotnú informáciu o tom, čo sa ľudia v článku dočítajú.

Ak máte správne dotiahnutú SEO stratégiu, pravidelne ju kontrolujete a nastavujete, výsledky sa dostavia okamžite.

Začínate podnikať? Chcete si rozbehnúť vlastný biznis a zarábať sami na seba? Dajte si pozor na týchto 8 bodov a neurobte chybu už na začiatku.

Ak ste evidovaný na úrade práce, viete o možnosti využitia rekvalifikačných kurzov?

Napíšte nám Vaše prípadné skúsenosti do komentárov alebo tento článok prečo je marketing dôležitý zdieľajte, možno bude užitočný aj pre niekoho iného. V prípade, že sa chcete dozvedieť viac o tom, prečo je marketing dôležitý či ako pracovať s potenciálnymi zákazníkmi, prihláste sa na náš marketingový kurz REPAS Košice.

Zaujíma vás práca freelancera? Zistite, čo všetko obnáša podnikanie z pohľadu freelancera a prečítajte si článok