Ak vás zamestnávateľ pozve na pracovný pohovor, tak ho pravdepodobne váš životopis a motivačný list zaujal. Ale to neznamená, že máte pracovné miesto isté. Na pracovný pohovor je dôležité sa dobre pripraviť.

V poslednom čase sa často stretávame s tým, že ľudia sa vedia veľmi slabo „predať“ na pracovnom pohovore. Je dôležité aby ste sa vedeli na pracovnom pohovore odprezentovať vaše zručnosti a hlavne navrhnúť ako tieto zručnosti budú prínosom pre zamestnávateľa. Väčšina firiem na Slovensku funguje ešte stále v „dobe papierovej“. To znamená, že stretnutia si značia do diárov, celú databázu zákazníkov majú niekde v šanónoch a archivujú zmluvy, dokumenty v zaprášených regáloch.

Teraz vám ukážeme zopár tipov, ktoré zabezpečia vaše prijatie do zamestnania:

  1.  Používa firma zdieľané kalendáre?
    Navrhnite zamestnávateľovi, že viete firme zozdieľať kalendáre a tým zefektívniť pracú zamestnancov, lebo zamestnanci medzi sebou si lepšie naplánujú stretnutia. Vďaka tomu budú pracovať oveľa efektívnejšie.
  2. Používa nejaký CRM nástoj na evidenciu zákazníkov?
    Ak databázu zákazníkov prevediete do nejakého CRM riešenia, pre jednoduchšie filtrovanie a rýchlejšie kontaktovanie zákazníkov, tak firma získa kvalitnú a rýchlu databázu zákazníkov a môže všetky zoznamy spáliť.
  3. Kde má uložené (uskladnené) dokumenty?
    Všetky dokumenty a vzory zmlúv nahrajete na Google disk a zozdieľate ich medzi kolegami pre rýchlejší prístup k nim. Google disk je nástroj pre lepšie kolaboráciu vo firme, lebo napríklad na jednom dokumente vie pracovať aj viacej ľudí a nevznikajú žiadne duplicity.
  4. Používa LiveChat na webstránke?
    Ak ste navštívili stránku vášho potencionálneho zamestnávateľa a zistili ste, že nevie nijak komunikovať s novými zákazníkmi navrhnite mu aby zaviedol na svoju webstránku LiveChat. Je to aplikácia na stránke, ktorá ponúka okamžitú komunikáciu medzi novým zákazníkom a asistentkou, ktorá je zodpovedná za komunikáciu
    cez LiveChat.
  5. Koľko má fanúšikov na Facebookovej stránke?
    Zistite si, koľko ľudí sleduje facebookovú stránku firmy a navrhnite riešenie pre zvýšenie počtu fanúšikov čiže potencionálnych zákazníkov pre firmu. Ak nastavíte kampaň, v ktorej presne vyselektujete cieľovú skupinu zákazníkov, získate komu nových zákazníkov pre Vášho zamestnávateľa.

Vďaka týmto krokom ušetríte kopec času pri pracovnom procese a váš budúci zamestnávateľ vďaka vášmu riešeniu zarobí viac pretože pracuje rýchlejšie. No stačí, že budete vedieť nastaviť iba jeden z týchto tipov a stanete sa prínosom pre firmu. Zamestnávateľ si Vás bude vážiť a isto aj plnohodnotne ohodnotí.

A však, ak nič Vám nehovorí ani jeden z týchto tipov, odporúčam vám navštíviť rekvalifikačný kurz a po jeho ukončení sa stanete zamestnancom, ktorý bude prínosom pre firmu.